.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انصاف با اصناف
حسین نادری

 در حالی که در کشورهای توسعه یافته اصناف به عنوان بازوان توسعه کشور و رونق بخش اقتصاد شهری محسوب می شوند و معمولاً این صنوف تبدیل به اتحادیه‌های تأثیرگذار می‌شوند و به عنوان ابزاری در مقابل دولت برای کسب امتیازات تلقی می‌گردند اما در ایران دولت به عنوان بزرگترین واسطه گر و دلال تجاری مهمترین رقیب اصناف محسوب می شود و از سویی در نگاه غلط عمومی نیز اصناف به عنوان سود جویان از شرایط هرج و مرج اقتصادی قلمداد می شوند. در حالی که متضرر ترین قشر نوسانات قیمت ارز، واسطه گری های دولت، تورم و رشد سایر شاخص های یک اقتصاد بیمار، همین اصناف می باشند.

لذا انتظار می رود با تشکیل دولت تدبیر و امید و حاکمیت تخصص در حوزه های مختلف شاهد ثبات، آرامش روانی، تدابیر کارشناسی و راه کارهای علمی برای رونق بخشی به چرخه اقتصادی اصناف کشور باشیم چراکه اصناف بازار بزرگترین تشکل صنفی کشور می باشد و بین 25 تا 30 درصد  شاغلین کشور را به خود اختصاص داده اند.

لذا با واگذاری مدیریت و تنظیم بازار و کاهش واسطه گری های دولت و اتخاذ سیاستی های حمایتی به جای سیاست های رقابتی می توان امیدوار بود مسائل و مشکلات حوزه توزیع و تنظیم بازار از سوی اصناف مرتفع گردد.

لذا دولت با کوچک سازی خود و عدم رقابت با اصناف و برخوردار نمودن این قشر تاثیر گذار از معافیت های مالیاتی می تواند سبب ایجاد انگیزه، تحرک و پویایی در این قشر گردد.

همچنین نقش اتحاديه‌های توزيعی و توليدی با توجه به شرايط كنونی اقتصاد در یاری رسانی به دولت غیر قابل انکار است. لذا کمک به شکوفایی هرچه بیشتر اصناف به رونق اقتصاد شهری، تنظیم بازار، ایجاد اشتغال، ثبات بازار و آرامش روانی خریداران منتهی خواهد شد.

علاوه بر این ارتقاء سطح دانش تخصصی بازاریان، تشکیل بیمه اصناف، راه اندازی بانک و بیمه اصناف در کنار سایر بانک های خصوصی کشور می تواند در ارتقاء کیفی جایگاه اصناف موثر واقع گردد.

لذا در مواجهه با اصناف باید انصاف را رعایت نمود چراکه در حالی که طی سال های گذشته شاهد بی ثباتی در بازار و تحمیل فشارهای گوناگون به این قشر زحمت کش بوده ایم اما از سویی برخی آنان را به گران فروشی و سوء استفاده از شرایط متهم می نمودند. در حالی که هرگز نسبت به سوء مدیریت خود پاسخگو نبوده اند و بخش اعظمی از مسائل و مشکلات ناشی از بی کاری، تورم، تحریم های اقتصادی و ... را بر دوش های خمیده اصناف منتقل نمودند.

حسین نادری - پژوهشگر و فعال اقتصادی


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 4 تير 1393
آقاي نادري يا اصناف بايد وجود داشته با شد يا اتحاديه وگرنه هرج و مرج ايجاد مي شود واين خود باعث رشد تورم مي شود.به اين علت اگر اين دو نهاد در قسمت بازار باشند هر كدام ساز خودشان را خواهند زد و از كنترل بازار باز خواهند ماند و بازار دچار باد تورمي و هرج و مرج مي شود به نظر بنده (راهكار)1.فقط بايد اصناف در محيط بازار كار و كسبه وجود داشته باشد2 تعداد نيروي انساني در اصناف بايد بيشتر شده تا بتواند نظارت دقيق و به روزي روي تمام كالاها موجو در بازار ايجاد نمايند3. تشكيل كميته اصناف در راس كشور ،استان ،شهرستان،شهر و روستاهاي بالاي 1500 نفر 4.تنظيم قانون يا در صورت وجو قانون اصلاح قانون و به روز كردن آن براساس شرايط اقتصادي كشور
در صورت اينكه بنده بتوانم كمكي در جهت سروسامان دادن بازار و اصناف بدهم با تمام وجود در اختيار مي باشم .
رضايي 09113530362
با ولایت ... 3 تير 1393
با سلام
نکات مطروحه در مرقومه فوق مرا یاد ابلاغ سیاست های اصل 44 توسط رهبری میندازه بد نیست بعد 8 - 10 سال یکی از مسنولین بپرسه دغدغه آقا به کجا رسید
امیدواریم وضعبت صنفی تو مازندران از این رکود خارج بشه با حضور افراد متعهدی و متخصص چون دکتر رمدانی و نسل جدید و جوان
علی 5 تير 1393
چه پارادوکس جالبی از یکی از علما تهران تاجری پرسید جنسی رو خریدم 100 تومن و120 می فروختم به دلیل شرایط بازار مشتری ان را حالا با رضایت 150 تومن هم میخرد این پول چه وضعی دارد پاسخی عجیب شنید انصاف داشته باشید امام حسین ع را بی انصافی بی انصافان شهید کرد حالا ایام محرم وصفرو رمضان واعیاد رجبیه وشعبانیه هرینه می کنند بعدا از خلق ا.. می گیرند چقدر شماها باانصافید علی الخصوص صنف طلا فروشان وبالخصوص با قید اتم واکمل طلا فروشان اصفهان با ان اعتصاب 10 روزه شان که اصلا نه تو سایتها زدند نه روزنامه ها نوشتند نه اخیار سیمایی وصدایی گفت خوب به اندازه بچه دار شدن خاله شادونه مهم نبود

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.084 seconds.